Rem- en koppelingspecialist

Remmen

Naast het leveren van alle gangbare slijtagedelen, zijn we vooral gespecialiseerd in de delen die, of moeilijk te verkrijgen zijn, of helemaal niet meer leverbaar zijn.

Hierbij kunnen we delen dan weer repareren of reviseren.
Bij reparatie/revisie kun je denken aan hydraulische remdelen zoals rempompen, wielremcilinders en remzadels.

Droge remdelen zijn ook te repareren/reviseren. Remschijven kunnen veelal nog afgedraaid worden mits ze niet te dun worden. Remtrommels kunnen uitgedraaid worden.
Remblokken en remsegmenten kunnen we van nieuwe, vaak betere, voering voorzien.

Dit gebeurt veel voor oldtimers, maar ook voor de industrie.

Ook remleidingen en remslangen zijn volgens model of maatspecificatie veelal in eigen huis te maken. Dit kunnen rubber remslangen zijn, maar ook rvs ommantelde teflon remslangen.
Deze worden veelal voor motorfietsen en sportdoeleinden gebruikt.

Koppelingen

Koppelingsdelen zijn uiteraard ook goed te reviseren. Maar de meeste koppelingdelen van personenwagens zijn economisch gezien niet interessant om te reviseren.
Vooral industrie, vrachtwagens, landbouw en oldtimers komen hiervoor in aanmerking.

Bij drukgroepen worden de druktafels geslepen en het verenpakket vervangen.

Bij koppelingsplaten worden de voeringringen vervangen en indien aanwezig worden de veren en de veerplaat vervangen.

Ook hydraulische koppelingsdelen kunnen worden gereviseerd. Koppelingkabels en koppelingslangen kunnen volgens model worden (na) gemaakt.

Ook de reparatie van de koppeling van uw auto kan door ons uitgevoerd worden.